Kypr - Cestopisy

Osmý den na Kypru - Korálová zátoka a Paphos

V úterý se jen tak flákáme a jdeme se přismažit do Korálové zátoky. Koupíme si slunečník a lehátka a taky se poprvé za celou dovolenou připálíme. Byl to takový oddychový den.

**ÚTERÝ 30. ČERVENCE**

V úterý jsme se rozhodli udělat si flákací odpočinkový den. Po snídani vyrážíme do Korálové zátoky s tím, že tam zůstaneme třeba celý den. I když jedeme brzy, pláž už je slušně obsazená, a tak si nacházíme nějaké místečko na písku. Lehátkář totiž nechtěl pochopit, že chceme půjčit jen slunečník, ale ono to třeba ani nešlo. Zaujmeme místo, ale nakonec se rozhodneme, že přece jenom jde o poslední den na pláži, a tak že si ta lehátka a slunečník nakonec zaplatíme. Stálo to 7,50 € na celý den, ale co se dá dělat. Dneska jsme navíc i trošku odbyli mazání, tak se musíme skrývat. Vymyslím si, že se podíváme do té vedlejší malé zátoky, ale musíme vodou. Takže pobereme foťák a kameru a šup do vody. Dneska to ale trošku víc šplouchá, a tak má Květa hned namočený ten šátek, kterým se kryje, a já musím brát k sobě i foťák, aby se nenamočil. Zvládnu to a děláme trošku jiné fotky z jiného místa. Na skále objevujeme i zajímavý otisk dlaně a chodidla. Pak se vracíme stejnou cestou zpátky a vyrazíme do bufýtku na oběd, který řešíme salátem a pivem na žížeň. Někdy okolo druhé odpoledne to balíme, protože už to začíná pěkně ščípat, a jdeme na autobus. Potkáváme se tam se sousedama, se kterýma společně jedeme na hotel. My se ještě sebereme a jedeme nakoupit do města. Ona nám totiž jízdenka platí naposledy. Potřebujeme ještě dofotit pár míst z křesťanských památek (nakonec se jednalo jen o jednu díru) a kostel s výtahem. U něho zjišťujeme, že je to ten náš noční. Potom vyřídíme nákup v Supermarketu Papantoniou. Kupujeme džusy na pití a kyperský sýr Challoumi – balený i pultový. Při cestě na autobus vidíme u jednoho obchůdku Indiánský plašič snů s vlkama. Chcu ho kópit, Květa nejprve že ne, pak se vracíme, že teda jo. Tak ho koupíme a už konečně honem na večeři Sedíme si na zastávce u Supermarketu Papantoniou a jako na potvoru opět nic nejede. Najednou přijíždí autobus s číslem 603B, a my honíme v hlavách, jestli to k hotelu jede či ne. Mám sice autobusy napsané v mobilu a víme, že „béčko“ k hotelu jede a autobus přece stále jede po „naší“ cestě. Tak už se ani nenamáhám hledat v mobilu, když autobus odbočí vlevo a maže někam nahoru. Jako když střelí vyskočím ze sedadla a mačkám tlačítko na STOP BUS. Autobus na první zastávce zastaví a my mažeme zpátky asi 500 metrů na naší zastávku autobusu. To už dojedeme bez problémů na hotel.

Navečeříme se a po večeři nám to nedá a opět, tentokráte už doopravdy naposledy, do města. Zase se setkáváme s našima sousedama a ukazujeme jim, kde je nejlevnější Commandaria, a my nakonec taky ještě nějakou drobnost nakoupíme. Pak už se odebereme na autobus a pali do hotelu.